Notice: Use of undefined constant REQUEST_URI - assumed 'REQUEST_URI' in /var/www/vhosts/elperiodic.ad/subdominis/enfemeni/httpdocs/wp-content/themes/streetstyle-blog/functions.php on line 73
El tresor Gurlitt, sorgit de l’espoli nazi, es mostra en públic – EF Style
SEARCH

El tresor Gurlitt, sorgit de l’espoli nazi, es mostra en públic

El tresor Gurlitt, sorgit de l’espoli nazi, es mostra en públic

El museu Bundeskunsthalle de Bonn (Alemanya) mostra des d’aquest mes passat part de les peces d’art descobertes a casa de l’ancià Cornelius Gurlitt, complementària a la presentada al Museu d’Art de Berna, també procedent d’aquest tresor artístic, presumptament sorgit de l’espoli nazi.

Les dues exposicions paral·leles són una part d’un total de 1.280 peces que van ser trobades de manera fortuïta fa cinc anys al domicili de Gurlitt a Munic, arran d’una investigació per frau fiscal al seu inquilí, mort el 2014 als 81 anys.

L’art ocult es desvetlla

Es tracta de peces inèdites, que durant dècades es van donar per desaparegudes i que inclouen obres de Lucas Cranach, Edouard Manet, Claude Monet, Edvard Munch, Edgar Dégas, Otto Dix, Marc Chagall i Henry Matisse.

El tresor va romandre ocult durant dècades, fins que en un control de passatgers rutinari en un tren es va sorprendre un passatger, Cornelius Gurlitt, que portava una important quantitat de diners en metàl·lic.

El següent capítol va ser el registre realitzat en el domicili de Munic de l’ancià, on es van trobar acumulats un miler llarg d’obres d’art, de procedència sense aclarir, al qual s’hi van sumar 200 més aparegudes després en un altre pis de Salzburg (Àustria).

Se suposa que part d’aquestes peces havien estat espoliades pels nazis a jueus, mentre que unes altres van ser retirades de museus i proscrites d’exhibició pel Tercer Reich, catalogades d’ “art degenerat” o alienes als criteris artístic del règim.

L’ancià va al·legar que es tractava d’una col·lecció familiar acumulada pel seu pare, el marxant Hildebrandt Gurlitt, un dels pocs a qui va autoritzar el règim nazi per negociar amb obres de l’anomenat “art degenerat”. Es va obrir així un procés per intentar classificar aquestes obres i establir-ne la procedència.

You May Also Like

Leave a Reply