Notice: Use of undefined constant REQUEST_URI - assumed 'REQUEST_URI' in /var/www/vhosts/elperiodic.ad/subdominis/enfemeni/httpdocs/wp-content/themes/streetstyle-blog/functions.php on line 73
‘Gorrión rojo’: Jennifer Lawrence i el cànon de l’espia – En Femení
SEARCH

‘Gorrión rojo’: Jennifer Lawrence i el cànon de l’espia

‘Gorrión rojo’: Jennifer Lawrence i el cànon de l’espia

Direcció: Francis Lawrence

Repartiment: Jennifer Lawrence, Joel Edgerton, Jeremy Irons, Charlotte Rampling, Matthias Schoenaerts

Títol original: ‘Red sparrow’

País: Estats Units

Durada: 138 minuts

Any: 2018

Gènere: ‘Thriller’

 

Els Lawrence, Jennifer i Francis, sense cap parentiu entre ells tot i el cognom, es coneixen bé: han fet junts tres de les quatre parts dels Jocs de la fam. A Gorrión rojo canvien de tema, gènere i estil. Es tracta d’una pel·lícula d’espionatge que reviu de manera assumida certs elements clàssics (el context de la guerra freda, la manipulació, els agents dobles, la sospita permanent) amb alguna i no decisiva seqüència d’acció.

És, doncs, un relat més intimista que expansiu, al qual en la seva part final hi sobren dues de les quatre floretes que realitza, l’únic que altera l’extrema funcionalitat i els bons resultats de la proposta. La protagonista, en estat econòmic precari, amb la mare malalta i la seva carrera com a ballarina truncada a causa d’un accident a l’escenari, accepta formar part d’una unitat especial del servei de seguretat rus. Es converteix així en un “pardal vermell”, expertes agents que fan servir el seu cos per seduir, manipular i assassinar, si convé, els seus rivals.

Les seqüències de l’ensinistrament són el millor de la pel·lícula, ja que mostren fins a quin punt es poden deshumanitzar les consciències al mateix temps que, en un excel·lent exercici d’autocontenció, la protagonista continua preservant la seva identitat i sentiments.

Francis Lawrence deixa de banda els focs d’artifici d’altres dels seus films (Constantine), per construir un thriller sòrdid i fosc, més mental que físic, en el qual la teòrica història d’amor amb l’agent de la CIA encarnat per Joel Edgerton és més un suggeriment que una certesa. Jennifer Lawrence deixa enrere la tutela de David O. Russell, el director que fins ara li havia atorgat els papers més rellevants i oscarizables (El lado bueno de las cosas, La gran estafa americana, Joy) per mostrar una hieràtica convicció fora del melodrama o del gènere fantàstic.

You May Also Like

Leave a Reply