Notice: Use of undefined constant REQUEST_URI - assumed 'REQUEST_URI' in /var/www/vhosts/elperiodic.ad/subdominis/enfemeni/httpdocs/wp-content/themes/streetstyle-blog/functions.php on line 73
Les desconcertants geometries de Calder – En Femení
SEARCH

Les desconcertants geometries de Calder

Les desconcertants geometries de Calder

Alexander Calder és un dels escultors amb més prestigi del segle passat, conegut sobretot pels seus mòbils. Calder va començar la seva carrera artística lluny de l’escultura, desenvolupant la pintura, que ara es pot veure a la sala Artalroc, l’antic CIAM d’Escaldes, decorat per l’ocasió amb un dels mòbils més característics de Calder: «The red Crescent».

Dimarts 22 l’exposició «Calder. La geometria del color» es va estrenar amb l’atenta mirada dels amants de l’abstracte i l’impressionisme, els principals seguidors de la pintura de l’artista americà, fill i net d’escultors. La sala reuneix una selecció de 48 guaixos en paper de l’artista pintats entre el 1939 i el 1976, any de la seva mort.

I és que Calder va morir en un període de ple reconeixement de les seves obres, és considerat un dels escultors més prestigiosos del segle XX i va pintar tota la seva vida. Els guaixos van ser una presència constant en tota la seva obra i sovint preparaven el terreny per als mòbils. Feia servir aquest format diàriament, ja que sempre pintava uns quants fulls abans de continuar treballant en les seves escultures, ja que fins i tot s’havia referit públicament als seus guaixos com el seu «exercici matinal».

Malgrat que principalment eren abstractes, les composicions de Calder estaven fetes amb formes i objectes identificables com, per exemple, el sistema solar, piràmides, esferes i figures amb rostres, que convidaven el visitant a pensar en nombroses interpretacions de la seva obra. Les peces exhibides a l’exposició «Calder. La geometria del color» són un reflex de tota la seva obra i han estat seleccionades per expressar la seva passió per aquest format, el seu amor pel color i el moviment i la forma, que ha donat com a resultat aquestes vibrants obres en paper. Així doncs, cada obra és un producte acabat per ell mateix i no merament un experiment iconogràfic o un dibuix preparatori per a les seves escultures.

Fins al 2 de setembre es podrà veure la seva obra al país, i a més, l’Artalroc organitza tot d’activitats paral·leles per conèixer més l’autor.

You May Also Like

Leave a Reply