Notice: Use of undefined constant REQUEST_URI - assumed 'REQUEST_URI' in /var/www/vhosts/elperiodic.ad/subdominis/enfemeni/httpdocs/wp-content/themes/streetstyle-blog/functions.php on line 73
Quin cotxe em compro? – EF Style
SEARCH

Quin cotxe em compro?

Quin cotxe em compro?

En els darrers mesos hi ha hagut una revolució en el món de l’automoció pel que fa als combustibles. Diverses ciutats i països europeus estan començant a anunciar prohibicions a la circulació de vehicles contaminants per les seves carreteres, una mesura que sobretot afecta els vehicles que funcionen amb gasoil. Brussel·les a més va anunciar ja fa un any que anirà prohibint els vehicles dièsel contaminants d’abans dels anomenats Euro6 a tot tardar l’any 2025.

Però paral·lelament a això, la xarxa de carregadors elèctrics encara no està prou estesa perquè puguem fer amb facilitat el canvi cap al vehicle elèctric. A casa nostra no hi ha massa problema. En els darrers anys s’ha dissenyat una xarxa de carregadors elèctrics que permet que un cotxe d’aquestes característiques a Andorra no tingui cap mena de problema, però si fem servir el cotxe per viatjar ja és una altra cosa. Tant cap al nord com cap al sud no tenim les garanties que l’autonomia del nostre vehicle elèctric no ens jugui una mala passada en un lloc on no puguem carregar-lo. Cada cop més ciutats treballen en una bona xarxa de carregadors, i a Catalunya per exemple hi ha un pla perquè cada determinat nombre de quilòmetres hi hagi punts de recàrrega ràpids, però a hores d’ara encara s’ha de deixar una bona estona el cotxe carregant en la majoria de llocs on n’hi ha, cosa que no és gents àgil si has de fer un recorregut llarg o un viatge urgent.

En resum, a hores d’ara els cotxes de gasolina potser són els que més senzill tenen el futur, però alerta, hi ha ja alguns països que també els volen tenir fora de circulació el 2040, i per això falten només una vintena d’anys, o sigui que el futur, a hores d’ara, és indubtablement elèctric.

De fet, moltes marques estan deixant de fer motoritzacions dièsel en els seus vehicles nous, i les que segueixen fabricant-los estan notant el descens de vendes d’aquest tipus de motors, qui sap si per por o per canvi real de tendència. A hores d’ara, Volvo, Fiat-Chrysler o Porsche ja han anunciat que deixaran de desenvolupar motors dièsel pels seus cotxes.

Tot plegat és un batibull d’informació amb el que ningú té clar, si ha de canviar ara de cotxe, quin automòbil quedar-se. Val la pena explicar que la mitjana d’un vehicle a l’estat espanyol per exemple és d’uns 12 anys, això vol dir que les restriccions que afectin el 2040 queden encara lluny i per tant, si comprem ara un cotxe molt possiblement no serà ja a les nostres mans d’aquí a tants anys. Malgrat tot, et donem uns quants consells sobre els diferents tipus de motoritzacions:

Cotxes de gasolina

Els nous motors permeten uns consums i tenen una eficiència molt bona per ciutat, especialment en els utilitaris no massa grans ni pesats. Però alhora cal pensar que a poc a poc els entorns urbans aniran restringir la circulació de vehicles no elèctrics. Un cop a la carretera, el seu consum es dispara si es prem l’accelerador i per tant, el cost serà major en combustible, però hi ha gasolineres cada pocs quilòmetres i res indica que en els propers anys aquestes desapareguin, així que pots fer-lo servir per viatges llargs sense cap mena de problema.

Cotxes diesel

Aquests vehicles són a l’ull de l’huracà ara mateix. Després dels problemes que va ocasionar per diverses marques i per aquests motors el conegut cas “Dieselgate”, han estat molt qüestionats però el cert és que els vehicles que podem trobar avui al concecionari són tan eficaços i poc contaminants (o menys) que els de gasolina i compten amb filtres de partícules i additius que els doten de les mateixes etiquetes d’emissions que els de gasolina. Per fer carretera són ideals pel que fa al consum, així que pels que fan llargues distàncies surten més a compte.

Cotxes elèctrics

Són ideals en entorns en els quals hi ha carregadors, especialment en aquelles ciutats que han fet els deures en aquest sentit. Malgrat que alguns ja tenen autonomies que s’acosten als 400 quilòmetres encara és arriscat plantejar-se un viatge llarg amb ells, ja que els punts de recàrrega encara són complicats de trobar i a més el temps per aconseguir tenir-los del tot carregats és encara força llarg. Malgrat tot sembla que són els que, de moment, tenen un millor futur, ja que lluny de prohibir-los, les administracions els promocionen. A més existeixen força ajudes públiques per aconseguir reduir-ne el preu de compra.

You May Also Like

Leave a Reply